Hallo allemaal! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jael Sluis - WaarBenJij.nu Hallo allemaal! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jael Sluis - WaarBenJij.nu

Hallo allemaal!

Door: Moi

Blijf op de hoogte en volg Jael

29 November 2007 | Ghana, Accra

Jullie hebben heel lang geen nieuws meer van mij gehoord, dus vandaar, hier weer een up-date van mijn leven hier in Ghana. Ik zit nu in mijn laatste schooljaar dus er is veel gaande. Veel huiswerk en veel projecten, lange dagen dus. Het gaat op school wel goed, ik heb een paar weken geleden weer mijn rapport gehad (zoals voorheen zijn de cijfers uit of 7, dus 7 is het hoogste): een 7 voor wiskunde, 6 voor engels & geschiedenis, 5 voor biologie, 4 voor spaans, en een 3 voor internationale relaties.

Ik had in oktober vakantie en ben toen met mijn oom & tante, neef + vriendin, mijn nicht, en mijn ouders uiteraard een beetje door Ghana gereisd. Veel plaatsen had ik al gezien maar het was toch leuk. We zijn naar Annamabo Beach Resort geweest, een paar andere stranden, we hebben het Nzulezi steltdorp bezocht (alle huizen staan daar op palen in het water), zijn naar Ankasa natuurpark geweest en toen door naar Kumasi waar ik weer een bus heb gepakt terug naar Accra omdat mijn vakantie bijna voorbij was. De laatste 2 dagen van de vakantie heb ik doorgebracht met zwemmen en films kijken, wat ook wel relaxt was.
Ik ben al snel na de zomervakantie van de familie Jachmann verhuisd naar de familie Young. Ik voelde me er al snel thuis, maar helaas, Khotso en haar familie gingen in October al weg naar Amerika, New York. Nu woon ik bij de familie Peper, Jenny dus, een goede vriendin van mij. Haar familie is Duits dus mijn Duits word weer een beetje aangescherpt. Omdat ik het idee heb dat het niet de beste situatie is voor mijn huiswerk (2 blonde meiden die een kamer naast elkaar hebben schijnen nogal veel te kletsen…) verhuis ik in januari naar een vriendin uit mijn klas, een familie die half frans/ amerikaans is.
Vorig weekend had ik mijn senior rerteat, dus het examenklas uitje, de meeste mensen uit mijn klas waren er en een paar leraren. We gingen naar Mountain Paradise Lodge, waar ik al meerdere malen geweest ben. We hebben kinderen in een lokale school voorgelezen, schaduw bomen op hun schoolplein geplant, verder mountainbiken, abseilen en gewandeld. Het was erg gezellig.

Binnenkort heb ik al weer kerstvakantie (dit jaar gaat snel!) waarin we waarschijnlijk naar Togo, Benin & Niger gaan. Dus daar kijk ik naar uit, weer even weg uit Ghana J .

Verder heb ik het druk met naja, zoals ik al zei, school. Het is het laatste jaar dus alles wat we doen is het ‘echte’ werk. Verder reis ik zoals altijd bijna elk weekend naar Ho, om daar mijn weekend te verbrengen. We hebben undertussen ook weer 2 kittens, Khotso & Boho (Khotso wilde dat 1 van de kittens naar haar vernoemd werd, dus automatisch heette de andere Boho J ) .
Verder is het hier zoals altijd heet en wordt het weer stoffiger door de Harmatan. Ik hoop dat het regent en erg koud is in Nederland en dat jullie er van genieten!
De groeten maar weer, en veel liefs!

  • 19 December 2007 - 15:53

    Theo:

    Hi, Leuk dat het toch weer gelukt is een stuk te schrijven... Moet je vaker doen!
    Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Jael
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 45364

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 30 Juli 2017

Stage in Iran

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Stage Bulgarije

16 Juli 2005 - 17 Juli 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: