In Kardzhali - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Jael Sluis - WaarBenJij.nu In Kardzhali - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Jael Sluis - WaarBenJij.nu

In Kardzhali

Door: Jael

Blijf op de hoogte en volg Jael

02 September 2011 | Bulgarije, Sofia

Om negen uur ontbeten, was gezellig samen met twee Britten en de hostel eigenaresse, liep daarom ook iets uit. Uiteindelijk om 20 voor 11 op het station, net mijn bus gemist dus (die ging om half 11). Om 20 over 11 ging de volgende. Toen ik in de bus zat braaf Hristo gebeld, zoals afgesproken. Moest ik opeens in Haskovo nog een bus nemen en werd ik daar dus niet opgehaald (stress!). Gelukkig had hij wel geregeld dat daar iemand op mij wachtte die me zou helpen de bus te nemen. Alleen tegen de tijd dat hij me gevonden had, had ik mijn ticket al gekocht. Hij heeft met mij gewacht tot de bus er was, die later kwam en op een ander perron aan kwam dus het was maar goed dat hij er was!
In Kardzhali (spreek je uit als Kurgely) werd ik dus wel opgehaald door Hristo, die me meteen mee nam naar een cafe waar we wat zijn gaan drinken met jongens van de lokale ECO club, 5e en 6e jaars van de middelbare school. Deze studenten zullen mij ook door de bergen begeleiden als ik veldwerk doe. Daarna mijn spullen naar Hristo zijn appartement gebracht, gelukkig is er een lift want hij woont op de 10e verdieping, en mijn koffer is erg zwaar.. Niemand wil ook de wieltjes gebruiken die er onder zitten.. Hier zal ik waarschijnlijk alleen 1 nacht blijven en morgen dan alsnog naar Madzharovo gaan.

Kardzhali is een leuke rustige stad, veel mensen zijn buiten en het voelt gezellig aan. Hristo heeft me ook verteld dat het er erg veilig is (yeey!). Zijn appartement is erg klein. Ik slaap in de normale slaapkamer geloof ik. Hristo slaapt in de keuken/ woonkamer/ slaapkamer ter grote van een kleine studenten kamer. En dan is er nog een mini krakkemikkig badkamertje, waar nauwelijks druk op de kraan is omdat ze op de 10e verdieping wonen.

Morgen kan ik kiezen: of met Hristo mee naar de ‘oude’ kudde om de gps halsbanden van de paarden af te halen, zodat die bij ‘mijn’ kudde gebruikt kunnen worden; of met de eco club studenten mee die naar de kraal gaan waar de kudden geplaatst wordt. Ze zullen daar nog wat dingen aan passen en daar kamperen om het hek te beveiligen en de mensen in de omgeving zo nodig te informeren. Ik denk dat ik voor de ‘oude’ kudde ga! Die zal ik niet vaak zien en bij de kraal zal ik nog zo vaak zijn.. Al lijkt het kamperen me wel erg leuk, heb ik tenminste ook mijn tent niet voor niets mee genomen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bulgarije, Sofia

Stage Bulgarije

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2012

Kerst en oud & nieuw

13 December 2011

Istanbul

05 December 2011

De kou, het veulen, en reizen

02 November 2011

Van alles en nog wat

14 Oktober 2011

De verhuizing en Plovdiv
Jael
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 45370

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 30 Juli 2017

Stage in Iran

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Stage Bulgarije

16 Juli 2005 - 17 Juli 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: