Madzharovo - Reisverslag uit Madzharovo, Bulgarije van Jael Sluis - WaarBenJij.nu Madzharovo - Reisverslag uit Madzharovo, Bulgarije van Jael Sluis - WaarBenJij.nu

Madzharovo

Door: Jael

Blijf op de hoogte en volg Jael

03 September 2011 | Bulgarije, Madzharovo

Zo, ik ben in Madzharovo! Maar dat heeft wel even geduurd.. Vanochtend zouden we om half 9 meeten met de studenten. Dus ik was heel braaf op tijd klaar, en vroeg om half dan ook van goh moeten we niet weg? Aangezien Hristo rustig rond aan het lummelen was. Maar nee, de studenten zouden toch eerst koffie gaan drinken en ze zouden bellen als we moesten komen. Afijn, om 9 uur dus naar beneden, toen hebben we nog een uur door Kardzhali gereden omdat slaapzakken terug gebracht moesten worden, gereedschap gekocht moest worden etc. Maar toen eindelijk op weg! We zouden in een dorpje stoppen om een collega van Hristo te ontmoeten die spullen had die mee moesten. Daar dus ruim een half uur op gewacht, en toen was het al weer half 1, en dus tijd om te lunchen. Zo probeerden me koeienmaagsoep aan te smeren, ik heb ze vriendelijk bedankt. Ik ging voor de kebab, gehakt op een stokje van de grill! Erg lekker! Daarna eindelijk écht onderweg naar de paardenkraal. Op het laatste stuk was de weg erg slecht, stukken waren door regen weg gespoeld en er waren veel keien en kuilen. Wat een leuk detail is, is dat de auto remvloeistof lekt, waardoor de gewone rem alleen voor nood gebruikt wordt, en voor de rest de handrem. Vind sowieso dat de handrem ondergewaardeerd word..

De paardenkraal is op een mooi plekje gebouwd. Er zijn bomen, weide, keien en water. Al is er niet zo heel veel water en is het water vies, het is dan ook maar de vraag of de paarden het gaan drinken! Het is wel een bron en zou in theorie niet op kunnen drogen. Na rond gekeken te hebben zijn we nog wat aan de slag gegaan. Er moesten nog wat palen geplaatst worden, het stroomdraad moest vrij gemaakt worden van struiken en gras en het stroom moest gecontroleerd worden. Rond half 6 gingen Hristo en ik richting Madzharovo, de studenten achterlatend. Zij zullen de accu bewaken, en morgen weer verder werken. De kraal zelf is erg goed gebouwd. Hij wordt iets van 2 meter hoog, met 3 houten balken en meerdere stroomdraden. Drie aan de buitenkant aan de onderkant, om de wolven tegen te houden, en twee aan de binnenkant om de paarden binnen te houden.

Wat ook nog wel interessant is, is dat we vanochtend gebeld werden dat de paarden niet weg konden vanuit NL. Er was iets mis met de paspoorten van de paarden waardoor ze niet mochten vertrekken. Wat op zich best vreemd is omdat ze het juist hadden uitbesteed aan een bekend transport bedrijf met veel ervaring.. Ik ben benieuwd wat er nu uiteindelijk mis was! Maar in ieder geval zijn ze ’s middags toch nog weg gegaan en komen ze nu dus maandag ochtend hier aan!

Morgen ga ik met Hristo mee naar de ‘oude’ kudde om de radiozenders van de paarden af te halen. Eentje is er kapot en moet opgestuurd worden voor reparatie en de andere wordt dan gebruikt bij de ‘nieuwe’ kudde. Hristo heeft me al wel min of meer gewaarschuwd dat als ze de paarden niet te pakken kunnen krijgen d.m.v. lokken met voer het nogal lastig en akelig kan worden. Dan moeten de paarden gestrikt worden zodat ze een been te pakken hebben.. Ik wens ze veel succes! Ik ga denk ik foto’s maken, aangezien toen ik zei dat ik graag wilde helpen dat hij begon over ja ja moeilijk moeilijk, dus.. Al vind ik dat niet heel erg, heb al genoeg steigerende paarden aan de hand gehad!

Hopelijk ben ik zondag dan vrij om Madzharovo wat beter te bekijken! Het appartement hier is erg simpel maar wel gezelliger en leuker dan in Kardzharli. Ik heb mijn eigen kamer en Hristo en Desi (zijn vriendin) slapen in de woonkamer/ keuken/ slaapkamer.

  • 08 September 2011 - 13:37

    Piera:

    ach, als je Vili aankan, moet je een paar van die wilde koniks ook wel kunnen handelen toch? ;) Of doe je steigergerelateerde activiteiten alleen als ik erbij ben :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bulgarije, Madzharovo

Stage Bulgarije

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2012

Kerst en oud & nieuw

13 December 2011

Istanbul

05 December 2011

De kou, het veulen, en reizen

02 November 2011

Van alles en nog wat

14 Oktober 2011

De verhuizing en Plovdiv
Jael
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 45440

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 30 Juli 2017

Stage in Iran

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Stage Bulgarije

16 Juli 2005 - 17 Juli 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: