Kerst en oud & nieuw - Reisverslag uit Madzharovo, Bulgarije van Jael Sluis - WaarBenJij.nu Kerst en oud & nieuw - Reisverslag uit Madzharovo, Bulgarije van Jael Sluis - WaarBenJij.nu

Kerst en oud & nieuw

Door: Jael

Blijf op de hoogte en volg Jael

03 Januari 2012 | Bulgarije, Madzharovo

Gelukkig Nieuwjaar! Hopelijk hebben jullie allemaal leuke feestdagen gehad! Ik heb aardig wat afgereisd en veel te vertellen maar ik zal het weer proberen kort te houden.

Zoals gezegd zijn Irma, ik en Venko (studiegenoot Irma) weg geweest naar de Westelijke Rhodopen. Hier zijn we naar een oude brug geweest, en de Devil’s throat, een waterval in een grot. Erg mooi! Verder zijn we veel rond gereden, ook heel mooi! Helaas hadden we niet veel tijd.

En dan nu over ‘de grote reis’! Floor en ik zouden elkaar in Istanbul ontmoeten op zondag de 18e. Ik ging er weer met de bus heen en Floor vloog uiteraard. Ik zou haar ophalen van het vliegveld, maar dat liep een beetje mis. Er zijn twee vliegvelden, eentje voor de internationale vluchten, en de ander voornamelijk voor binnenlandsevluchten. Ik ging naar de eerste, en Floor kwam op de tweede aan. Uiteraard was ook mijn beltegoed op dus kon ik niet bellen of sms’en, en kon Floor mij ook niet bellen. Dus dat was onhandig. We hebben elkaar uiteindelijk 2 uur later kunnen vinden, gelukkig! Istanbul was voor mij niets nieuws. Ik wilde deze keer wel de Aya Sofia bezoeken maar die ging de dag dat we er heen gingen eerder dicht dus heb ik hem alsnog niet kunnen bekijken. Jammer! Maar nu heb ik een excuus om nog eens terug te komen.

Na 3 nachten Istanbul zijn we met de bus naar Madzharovo gegaan. De volgende ochtend werden we wakker en zagen we dat het erg veel gesneeuwd had, wat goed uitkwam want we gingen naar Sbor en kon ik dus de paarden observeren in de sneeuw. Enige minpunt was dat het koud was. Erg koud. Het vroor flink en er lag veel sneeuw. Met veel laagjes kleding en meerdere slaapzakken hebben we ons warm kunnen houden. Ook heb ik veel mooie foto’s kunnen maken, het landschap zag er echt geweldig uit met de sneeuw! De dag er op zouden we opgehaald worden door iemand met een 4x4, maar die kwam meerdere keren op de weg terug vast te zitten. Op een gegeven moment zaten we echt vast en moesten we voor hulp bellen. Hristo kwam met zijn Toyota om ons er uit te halen maar ook hij kwam vast te zitten. We zijn toen met onze spullen naar zijn auto gelopen (half uur), na veel moeite hebben we zijn auto los gekregen en konden we weer verder. Al met al hebben we er 6 uur over gedaan, terwijl het normaal 1 uur rijden is.

De volgende ochtend namen we de bus naar Plovdiv. Hier hebben we ook kerst gevierd. We zijn door de stad gelopen (voor mij de 3e keer), zijn naar de film geweest (zowaar in het Engels!) en hebben we lekker gegeten.

Na ook 3 nachten in Plovdiv te zijn geweest hebben we de bus gepakt naar Thessaloniki (Griekenland). Er was ons wel verteld dat de bus de stad niet in ging, maar in de buurt stopte. Prima dachten wij, dan nemen we vandaar wel de bus het centrum in. Dit ging niet helemaal zoals wij gedacht hadden, we werden namelijk langs de snelweg af gezet in een industrie gebied. Dus eerst moesten we over een hek klimmen (inclusief bagage) en een bushalte zoeken, gelukkig was er eentje in de buurt en hoefden we niet eens zo heel lang te wachten. Thessaloniki was leuk, wel erg hectisch, druk en vervuilt. De kust was mooi en daar hebben we dan ook aardig wat gezeten al koffie drinkend :) Na een paar dagen Thessa zijn we door gereisd naar Athene. Hier hebben Floor en ik voor het eerst ge-CouchSurfed. Wat inhoud dat je(gratis) bij mensen thuis slaapt. Floor en ik kregen zelfs een appartement voor ons alleen, dus dat was wel luxe! Onze host was wel erg praterig en ging er ook vanuit dat we alles met hem zouden bekijken. En hij had een erg slecht gevoel voor humor. We hebben Nieuwjaar met hem en zijn moeder gevierd, wat wel erg leuk was. Hij had echt een schat van een moeder! Van Athene hebben we niet heel veel gezien, helaas was het Acropolis beide dagen gesloten dat we er naartoe gingen (terwijl het bord bij de entree zei dat ze open zouden moeten zijn). Maar ja, ook weer een excuus om terug te gaan!

Op 1 januari vloog Floor weer terug en nam ik ’s avonds de bus terug naar Bulgarije. Ik heb er 21 uur over gedaan (3 bussen) om van Athene naar Madzharovo te reizen. Zoals je je kunt voorstellen was ik kapot. Vandaag had ik een rust dag en morgen zal ik weer aan de slag moeten met mijn verslagen. Wel heb ik vandaag mijn ticket terug geboekt, vrijdag de 20ste zal ik aankomen! Ik begin inmiddels wel een beetje heimwee te krijgen, dus ik ben blij dat ik weer naar huis kom!

Foto’s van de Kerst & Nieuwjaar trip: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151091353980693.784297.795495692&type=1&l=0bc58c002f

Foto’s van Bulgarije:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151005656485693.773251.795495692&type=1&l=413282066a &
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150791109535693.736200.795495692&type=1&l=67fe9163ab

PS. for those who wonder: Floor en ik zijn niet weer samen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bulgarije, Madzharovo

Stage Bulgarije

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2012

Kerst en oud & nieuw

13 December 2011

Istanbul

05 December 2011

De kou, het veulen, en reizen

02 November 2011

Van alles en nog wat

14 Oktober 2011

De verhuizing en Plovdiv
Jael
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1061
Totaal aantal bezoekers 45439

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 30 Juli 2017

Stage in Iran

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Stage Bulgarije

16 Juli 2005 - 17 Juli 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: