Voorbereidingen - Reisverslag uit Oenkerk, Nederland van Jael Sluis - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Oenkerk, Nederland van Jael Sluis - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Jael

11 April 2017 | Nederland, Oenkerk

Zoals jullie (bijna?) allemaal weten vertrek ik morgen naar Iran. In eerste instantie voor 6 weken, ik moet namelijk een toets herkansen eind mei/ begin juni waarvoor ik terug moet komen. Hierna zal ik dan nog eens 2 maanden die kant op zal gaan.

Ik ga stage lopen bij Iran Horse Promotions: een arabieren stal. Hier trainen ze (show) arabieren, fokken ze en ook organiseren ze endurance wedstrijden. En nog heel veel meer uiteraard ;) Ik ga me richten op promotie (website en Facebook pagina up-to-date houden) en communicatie met internationale klanten, organisaties, bedrijven en geïnteresseerden. Weinig mensen kunnen goed Engels in Iran, waardoor ik zeker een bijdrage kan leveren. Ook zal ik hun voerbeleid onder de loep nemen. Ik ga kijken wat ze zouden kunnen verbeteren. Veel soorten voer zijn niet te krijgen in Iran waardoor er beperkte mogelijkheden zijn, kijken of er voer geïmporteerd kan worden is een van de dingen die ik ga uitzoeken.

Jullie denken nu vast, morgen vliegt ze, die is vast druk met voorbereiden. Niets is minder waar. Ik zit nu nog in mijn pyjama op de bank dit te schrijven terwijl ik nog niets gepakt heb ;) Maar de meesten van jullie zullen hier ook niet verbaasd over zijn :p

Gisteren heb ik al wel uitgebreid inkopen gedaan. Ik heb met name nieuwe kleding moeten kopen want er is een kledingvoorschrift in Iran: Geen blote benen of armen, tot de hals moet je bedekt zijn en de vorm van je billen mag niet te zien zijn (je moet dus altijd een lang vest aan of een losse jurk) en shirtjes en dergelijke mogen niet nauwsluitend zijn. En natuurlijk een hoofddoek. Ik heb al even gekeken: een hoofddoek staat me zo verkeerd nog niet ;) Je mag wel wat haar aan de voorkant zien dus dat scheelt. Dat ik er een moet dragen vind ik geen probleem, wij verwachten ook ven hen dat ze zich in ons land aanpassen, andersom geld dit net zo natuurlijk. Nadeel van dit alles is wel de temperaturen daar, nu is het daar rond de 20 graden, maar van de zomer kan dit oplopen naar 40+... Dan zijn al die laagjes kleding iets minder. Ook als ik ga paardrijden zal ik een hoofddoek op moeten, dit lijkt me ook niet heel praktisch ;) Maar we gaan het zien! Misschien valt het mee ;)

Geen idee wanneer ik weer iets zal plaatsen, maar ik ga proberen zeker 1x in de 2 weken iets te plaatsen! Jullie horen van me ;)

  • 11 April 2017 - 23:59

    Hinke:

    Klinkt als een heel bijzondere stage Jael.
    Goede reis, succes en heel veel plezier.
    Ben benieuwd naar je belevenissen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jael
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 45355

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 30 Juli 2017

Stage in Iran

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Stage Bulgarije

16 Juli 2005 - 17 Juli 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: