In afwachting... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jael Sluis - WaarBenJij.nu In afwachting... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jael Sluis - WaarBenJij.nu

In afwachting...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jael

19 Augustus 2005 | Ghana, Accra

Mijn laatste vrije dagen worden hier gevuld met wachetn tot mijn school belt of ik toegelaten ben. Vrijdag zijn we naar Accra vertrokken vanwege mijn school die op maandag begon. Vrijdag zijn we toen meteen langs mijn school gegaan omdat we nog steeds niets gehoord hadden of ik toegelaten was… We kregen toen te horen dat de headmaster geen tijd had en dat we maandag een afspraak met hem hadden omdat er problemen waren met mijn papieren. Maja, maandag dus weer naar school toe bleek dat ze niet precies wisten welke Grade ik moest doen(klas). Dat moet dus Grade 10 zijn dat gelijk staat aan de 4e bij ons. Maar het problem was dus eigenlijk dat die klas bijna vol zat… Maar ze zouden kijken wie de papieren het eerst ingestuurd hadden en die zouden dan in de klas komen. En voor vrijdag zouden we dan de uitslag horen. Maar donderdag werden we gebeld dat ik een test moet doen waar op ik dan toegelaten zou worden. Dus mijn moeder en ik weer naar school (ik super zenuwachtig natuurlijk…). Het was dus een engels test, 45 min. een luistertoets(75 vragen) en 45 min. een tekst(ook 75 vragen) De eerste helft vond ik erg makkelijk maar de 2e helft iets moeilijk maar ook niet heel erg moeilijk…En aangezien ik op school nooit lager dan een 8 heb gehaald voor teksten en luistertoetsen, denk ik dat het wel goed zit;) Maar ik word maandag dus gebeld of ik toegelaten ben (als het goed is…:s)
Maar de donderdag voor ik weg ging zijn we naar de Wli watervallen geweest. Dat was erg leuk, al vond ik het een gewone waterval maar mijn ouders vond en het prachtig…. Wat wel grappig was, was dat de muren naast de waterval vol zaten met fruit bats. Egt een paar honderd dus dat vond ik wel apart…. Verder zijn we toen ook door het land gereden en hebben een paar dorpjes gezien.
Zaterdag hadden we een feest van Anette een nederlandse college van mijn vader. Dat was erg leuk vooral omdat de helft ook nederlander was Ook leuke muziek (top 40 in Nl. Van 2 jaar geleden, maar tog leuk:p).
Ook ben ik nog naar de polo club geweest in Accra. Waar ik wou na vragen of er een mogelijkheid was dat ik er een paard kon stallen en lessen kon nemen. Ik had een erg slechte manege voorgesteld zoiets als ik in India had gezien. Maar het viel erg mee. De paarden hadden schone stallen (wel een beetje klein) zagen er goed verzorg uit dus daar was ik blij mee. Toen ik dus een beetje navraag deed bleek het dus date r stallen vrij waren en dat ik lessen kon nemen. Dus ik helemaal happy, nu op mijn paardrijspullen wachten….. Al hebben ze hier wel lelijke paarden ze lijken soms een beetje op muilezels, en zijn ze ook kleiner. De grootste die ik heb gezien is denk ik 1.55m. en die is dan ook erg groot voor hun doen. Het houden hier van een paard is redelijk goedkoop in vergelijking met Nederland, maar de paarden zelf zijn erg duur, duurder zelfs dan in Nederland!!! Eigenlijk lopen er ook allen heel rijke mensen rond op de polo club, de ambasssade uit Burkina Faso rijd er en buitenlanders en veel libanezen ook. Wat ik ook wel grappig vind is dat ze denken dat alleen miljonairs paarden hebben in europa. Ze keken mij dan ook met grote ogen aan toen ik vertelde dat ik een eigen paard heb gehad:P
Verder zijn we naar een huis wezen kijken voor mij in Accra. Eerst dacht ik dat het gewoon een appartement was maar het bleek wel echt een huis te zijn! Het is een huisje met 2 slaapkamers, 2 badkamers, een keukentje, een woonkamer en een veranda. Toen wij er kwamen zag het er erg smoezelig en rommelig uit maar dat knapppen ze helemaal op als we het nemen. Maar dan moeten we eerst weten of ik wel toegelaten ben op mijn school…
Verder hebben we een katje Hij heet Simba en is een gigantische krijserd en is na een week al dik en wil continu aandacht. Wat ik niet erg vind aangezien ik me anders tog verveel. Maar de kat is in Ho, en mijn vader zorgt voornamelijk voor hem omdat wij de meest van de tijd in Accra zijn.
Gisteren zijn we dan al terug gegaan naar Ho, omdat ik tog niet voor maandag naar school hoef. Maar verder heb ik niet veel nieuws meer… Ik zal jullie proberen wat vaker te schrijven, maar ik heb het(ook al zou je het niet denken) tog wel druk… Maja….
Heel veel liefs!

  • 19 Augustus 2005 - 19:24

    Rex:

    hee jael...
    zo te zien vermaak jij je wel daar... en dat word natuurlijk alleen maar beter zodra jij je eigen spulletjuhs weer hebt... ik hoop dat het iets word met die school... ze moeten gek zijn als ze jou niet nemen... ik spreek je snel weer online... net als vanmiddag... nogmaals bedankt... :)
    laters...

  • 21 Augustus 2005 - 08:19

    Jeroen Van Der Sluis:

    Heey jael
    Leuke Site ik hoop dat je het naar je zin heb in Ghana en alvast veel succes op school en ik hoop dat je et leuk vind ik hoop nog veel leuke dingen te zien op je site en ik spreek je nog wel via een berichtje
    Groetjes Jeroen (je kleine neefje :) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Jael
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 45445

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 30 Juli 2017

Stage in Iran

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Stage Bulgarije

16 Juli 2005 - 17 Juli 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: