School, school, school, en ... vrienden! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jael Sluis - WaarBenJij.nu School, school, school, en ... vrienden! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jael Sluis - WaarBenJij.nu

School, school, school, en ... vrienden!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jael

14 December 2006 | Ghana, Accra

Ik merk dat ik erg achter begin te raken met mijn site... :( Er is veel gebeurt en ik heb het erg druk...

Ik zal maar beginnen met school. Ik ben toegelaten tot het IB, dat betekend dat ik erg veel werk heb en ook dat het wel een stuk zwaarder is allemaal.Ik doe erg mijn best dus ik hoop dat het haal. We hebben nu een ander soort rooster, we hebben 4 lessen op een dag van 1,5 uur en 1 pauze, we zijn dus elke dag behalve woensdags om 15.10 uit en woensdags om 13.10. Het zijn lange les uren maar het valt te overleven... Dit zijn de vakken die ik nu heb: Engels, biologie, geschiedenis, Spaans, internationale relaties en wetenschaps filosofie (theory of knowledge).

Verder zijn er veel nieuwe mensen op school waar ik het erg goed mee kan vinden. We hebben ondertussen een hechte vrienden groep opgericht waar mee we bijna alles samen doen. Wat ook erg interresant is is dat we erg internationaal zijn, Nicholaï komt uit Zuid Afrika, Ally uit Zwitserland, Swechha uit Nepal, Soren uit Denemarken en Khotso & Boho (een tweeling) komen uit Lesotho/ Canada. We doen elke woensdag wat samen, meestal drinken en praten we gewoon wat en soms gaan we zwemmen, het verschilt per keer. En dan gaan we elke vrijdag uit, er zijn een paar nieuwe clubs dus dat maakt het leven hier wel weer wat verdraagzamer :).

We zijn in de herfst vakantie voor een paar dagen naar het Akosombo meer geweest samen met vrienden van mijn moeder uit Duitsland. We hebben voornamelijk geluierd en gezwommen maar we hebben ook een tocht over de rivier gemaakt naar de dam. Toen we weer terug in Ho waren zijn mijn moeder en haar vrienden verder gereist en ben ik samen met mijn vader in Ho gebleven aangezien mijn vader gewoon moest werken. Toen heb ik eigenlijk niks gedaan, veel gelezen gecomputerd en uitgerust. Op vrijdag is Khotso naar Ho gekomen en hebben we eigenlijk het zelfde gedaan... Niet veel dus  Wel heb ik nog mijn haren laten invlechten, ik vond dat ik dat een keer gedaan moest hebben als ik in Afrika heb gewoont. Ik en Khotso vonden het wel leuk maar mijn vader vond het afschuwelijk :) (hij mompelde iets over vrijwilligerswerker of peacecorps).

De week daarna ben ik met Khotso en haar vader (die voor UNICEF werkt) megeweest op een trip naar het westen om te helpen met haar vader die een actie heeft opgezet tegen Polio, Malaria en de Mazelen. We moesten kleine kinderen een paar druppels medicijn in hun mond doen en ze werden gevaccineerd door anderen. Het was erg leerzaam en ook wel gezellig. We hebben toen ook Serina Williams ontmoet (beroemde tennisspeelster) , die was naar Ghana gekomen om UNICEF te steunen en te promoten.

Dan ben ik 2 weken geleden met Khotso & Boho en Ally een weekend naar Anomabo geweest. We hebben veel gezwommen, geluierd, films gekeken en gepraat. Het was super gezellig en we hebben veel plezier gehad. We zijn ook nog naar El Mina een slaven fort geweest, wat erg interresant en mooi was. (Ik hoop trouwens niet dat jullie denken dat het leven hier alleen maar 1 grote vakantie is want dat is het niet!)

En nu zit ik midden in de examens, elke dag 2 examens van 1,5 uur lang. Ik heb veel te leren en heb het erg druk, maar vanaf vrijdag heb ik dan wel weer 3 weken vakantie! Ik kom dit keer niet naar Nederladn maar ik ga naar Mali en Burkina Faso. We maken een rond reis die eigenlijk iedereen heeft gedaan, en de je ‘moet’ doen. Het lijkt me erg interresant maar ik hoop dat het wel anders is dan Ghana, een weer wat afwisseling zou leuk zijn. Ik ben benieuwe hoe anders het zal zijn en wat we zullen zien.

Naja, verder heb ik niet veel te vertellen... Ik schrijf weer een bericht na de vakantie, dan weet je hoe het in Mali en Burkina Faso was!
Veel liefs!

  • 14 December 2006 - 14:16

    Jael:

    Op de een of andere manier kan ik een paar foto's niet uploaden... Ik zal het later nog wel eens proberen...

  • 21 December 2006 - 22:25

    Je Pleegmoeder :

    Foei Jael, wat een taalfouten weer. Daar gaan we na deze vakantie eens hard aan werken, dus geniet nu nog maar even van je vakantie en de relatieve rust!
    Liefs, Manon

  • 08 Januari 2007 - 20:53

    Ann:

    heej die vlechtjes staan je leuk, tenminste ik zag alleen de linkerhelft..:P
    moet je ook kralen onder in doen, whaha word je gek van het gerinkel!
    egt knap van je school prestaties!! heel veel succes

    xxx ann.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Jael
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 45452

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 30 Juli 2017

Stage in Iran

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Stage Bulgarije

16 Juli 2005 - 17 Juli 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: