In Ghana! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jael Sluis - WaarBenJij.nu In Ghana! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jael Sluis - WaarBenJij.nu

In Ghana!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jael

21 Juli 2005 | Ghana, Accra

Eindelijk ik kan wat schrijven!!! Mijn computer is nog onder weg per schip, dus moet ik het nu doen op mijn vaders werk:p

Zaterdag zijn we in Accra aangekomen om 6uur(er is 2uur tijd vreschil dus voor jullie 8uur). De vliegreis duurde 6uur, wel lang maja..:s Toen we uitstapten was het buiten al donker waarover ik me erg verbaasde want dat was ik helemaal niet gewend… Ook was het heel warm en erg vochtig, wat ik erg benouwd vond. Maar ondertussen ben ik daar wel aan gewend al heb ik het soms nog wel warm… We werden van t vliegveld opgehaald door een collega van mijn vader. En werden naar het hotel gebracht. Daar hebben we alle tijd in Accra overnacht. De volgende dag werden we door de zelfde collega rond gereden door Accra. Maar omdat het zondag was en het erg hard regende was er geen mens opstraat. Ik vond het ook erg op Calcutta lijken(India). De dag daarna moesten we een paar dingen regelen telefoons, geld enzo. Ook gingen we nog naar een kamer voor mij kijken. Ik kom nu in een soort appartement. Het heeft een woonkamer, een keuken, een balkon, 2 slaapkamers(groot), ieder met een badkamer en wc. En dan nog een wc extra…(jaja verwend:p) Ook zijn we nog naar het strand geweest, dat vond ik erg leuk t was niet erg warm omdat er wind stond dus dat was wel lekker. Helaas konden we niet zwemmen omdat de zee erg wild was maar ik kon wel lekker zonnen;)

Gisteren zijn we naar Ho gereden(ongeveer 2 uur met de auto). Het is een stad maar ik vind het meer een gat…:s Er is ongeveer 1 geasfalteerde weg, geen normale winkels alleen kraampjes, standjes of gewoon rondlopende mensen. Alles geeft een beetje een chaotische indruk. Vandaag zijn we huizen wezen kijken. We kiezen waarschijnlijk voor een erg groot huis met een nog grotere tuin. Misschien krijgen we ook een paar geiten en kippen(jaja:p).

Ik zal zo snel mogelijk een paar foto’s op de site zetten dat jullie een beetje een indruk krijgen. Ik heb trouwens nu een Ghanees nummer (233)0243726915. Verder zal ik zo snel mogelijk weer wat nieuws op mn site zetten zodat jullie een beetje up-todate blijven;)
Veel liefs, Jael

  • 10 Juli 2005 - 20:21

    N!CK:

    hey schatje...
    ik ga je missen... maar ik vind het leuk voor je dat je het leuk vind dat je gaat... ik hou van je en vind je afscheid cadeau geweldig :D je bent nu bij mij thuis en leest over mijn schouder mee terwijl ik veel moeite doe om iets te bedenken... :) haha nee het lukt wel hoor... vond "ons" afgelopen weekend eght super gezellig... eerst uit en dan nog zwemmen... zwemmen wel de volgende dag (niet om twee uur snachts dus... :D) oja ghana... vind het stoer dat je alleen (sort of) in een hostel gaat wonen zonder pa en ma... dat zou ik ook wel kunnen... maar me ma zou het denk ik wel moeilijk vinden...
    nu weet ik echt niets meer te bedenken... ik mail het wel :)... nogmaals
    ik hou van je ...
    vind je geweldig...
    sta (ook) 100 % achter jou
    en ga je missen...
    XXX N!CK

  • 10 Juli 2005 - 21:22

    N!CK:

    hey liefie...
    sonder dat jij het weet heb ik ff jou site toegankelijk gemaakt voor iedereen... (oftewijl probleem opgelost :D)
    als je het er nie mee eens bent mag je me wel slaan... maar daar heb je nog maar een paar dagen voor... haha...
    ben net thuis en kon het nie laten nog een reactie op je site te zette... ik ga je site aanraden bij iedereen :) maar de rest moet je zelf doen (opvulling van de site :D) maar jou kennende lukt dat wel... net als jou leukste nummer van RW: "let me entertain you" heb jij mij het afgelopen (bijna) jaar zeker vermaakt... ik ga je echt missen... ik weet dat ik bij ons afscheid onze regel heb verbroken maar ik zat op de fiets en kon je gewoon niet laten gaan met zo'n lullig afscheid... nu moet ik stoppen want moet morgen werken :D hou ons hier op de hoogte... dan hou ik jou op de hoogte... HVJ
    XXX N!CK

  • 11 Juli 2005 - 18:55

    N!CK:

    wat heb ik een leuke site he :D:D:D:D:D:D:D
    XXX

  • 13 Juli 2005 - 16:23

    Lotte:

    Hi Jael!
    Al zenuwachtig?? Ik hoop dat al je verwachtingen uit zullen komen en dat dit uitmond in een geweldige ervaring waar je de rest van je leven met veel plezier op terug kunt kijken. Heel veel succes gewenst. Groetjes vanuit New York, x Lotte (zus van die slijmbal hierboven)

  • 13 Juli 2005 - 19:17

    Ann:

    Heej meis, wat een mooie site!! Egt gaaf.Die ga ik cker heeel vaak bekijke! Je afscheidfeesj was egt leuk ja, maar gelukkig hebben wij nog geen afscheid hoeve nemen, do pas. mja ik ga je cker misse!! En ik kom je natuurlijk opzoeke en je nieuwe GROTE huis bekijke. have fun ;) xxxx Ann hvj

  • 15 Juli 2005 - 05:16

    Wim Brenkman:

    he jael, ik wens je erg veel suc6 in Ghana. Ben benieuwd hoe het je daar gaat bevallen. Zal in ieder geval je website regelamtig checken. Erg veel plezier gewenst!!

    Wim

  • 21 Juli 2005 - 13:25

    Hanna:

    Hey Jael,
    wat een super leuke site heb je hier!!.. jij hebt t allemaal heel goed voor mekaar zo te zien.. Menigeen zal jaloers zijn op t leventje dat je nu zal leiden, incl. mij ;) Egt jammer dat we geen goed afscheid hebbe kunne nemen, mja an de andere kant, we kunne nog wel contact houde ennn.. ik ga je natuurlk nog n keertje opzoeke daarzo in de bushbush :D :D.. mja dat duurt nog wel n jaartje.. nou, k kijk uit na de foto's, zet r maar flink veel hierzo op de site.. k wens je super veel plezier..
    groetjes ook aan je ouders!!
    xx hanna

  • 21 Juli 2005 - 18:49

    Wim Brenkman:

    he Jael leuk om te lezen dat jij nu in Ghana bent. ik ga morgen voor een weekje naar zwitsreland. Beetje klimmen. het wer zal er net als bij jullie wel slecht zijn. Er wordt veel regen voorspelt. Misschien wel sneeuw hoog in de bergen. De groeten aan Theo en Angela.

  • 29 Juli 2005 - 16:38

    Joska:

    heey alles goed? met mij wel. zie jij theo en angela nog??
    nog veel plezier doeg.

  • 29 Juli 2005 - 17:01

    Theo Van Der Sluis:

    Hoi, leuke site. Leuk de foto's te zien!Ondertussen is het alweer erg veranderd, en is de tuin wel wat kaler....
    Groeten, Theo

  • 01 Augustus 2005 - 17:12

    N!CK:

    hee explorer... zo te lezen komt het daar helemaal goed met jou :) net wat ik altijd al dacht... jij komt er wel of moet ik zegge... jij blijft er wel :)... oke voordat ik het nu erg vaag ga maken kap ik er maar weer mee... HVJ H2CUS later

  • 06 Augustus 2005 - 10:42

    Wim:

    hoi Jael,

    ben wer terug uit zwitserland, na een paar dagen schiermonnikoog gana we morgen naar Italie. Hopen op een beetje betre weer dan hier in Nederland... :-)

    groeten wim

  • 08 Augustus 2005 - 10:32

    Oma Van Der Sluis:

    Jael,
    Dit berichtje schrijft Aart van mij voor jou op de computer. Ik vind je website erg leuk en Aart wil elke week de berichten brengen. Het telefoonnummer dat ik van jou heb eindigt volgens mij op 16 en van je vader op 15.Als je een e-mail adres heb,wil ik dat graag van je horen. Nou ik zou zeggen tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Jael
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 45480

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 30 Juli 2017

Stage in Iran

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Stage Bulgarije

16 Juli 2005 - 17 Juli 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: