Up- date #3 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jael Sluis - WaarBenJij.nu Up- date #3 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jael Sluis - WaarBenJij.nu

Up- date #3

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jael

28 Februari 2006 | Ghana, Accra

Eindelijk weer een berichtje van mij! Het begint volgens mij een gewoonte te worden dat ik me eerst verontschuldig omdat het zo lang geduurd heeft… maja :) Met mij is alles goed. Zoals de meeste wel weten ben ik in de kerst vakantie naar Nederland geweest. Ik heb het erg naar mn zin gehad, veel vrienden en familie weer gezien, helaas een paar ook niet… Sorry!
Na ongeveer anderhalve maand ben ik weer helemaal in mijn ‘normale’ ritme. Het was wel weer even wennen aan alles, maar ik had ook wel weer het idee dat ik thuis kwam. Toch vreemd, ik heb nu 2 thuisplekken… Sinds ik terug ben is er eigenlijk nog niet echt veel gebeurd. Dus eigenlijk word dit een samenvatting van allemaal kleine dingen.
Als eerste mijn school, ik heb vlak na de vakantie mijn rapport weer gehad. Ik ben er redelijk tevreden over, allemaal voldoendes (!) twee 4en en zes 5en. Alles is weer uit de 7 en een 1 en een 2 zijn onvoldoende. De lessen zijn sinds de vakantie ook wel veranderd, we doen veel andere dingen, en hebben meer projecten, dus meer werk, maar het is wel leuker. En ik zit nu sinds kort ook in het school zwemteam, elke maandag en vrijdag 1 uur zwemtraining. Het is erg intensief maar ook erg leuk.
Ook heb ik sinds kort paardrijles, van een franse man (en dus ook in het frans…). Het is erg leuk en leerzaam, en het maakt het rijden ook wel leuker. Ook omdat er een meisje van mijn leeftijd in mijn groep zit. En mijn leraar kent de paarden en weet welke goed zijn voor dressuur en springen in plaats van polo, en dat maakt het ook wel iets eenvoudiger…
Verder heb we een erg leuke discotheek gevonden dus ik ga bijna elk weekend uit met een stel meiden. Ik ken er al aardig wat mensen en het is erg gezellig altijd. We gaan meestal met een vast groepje mensen uit, Jenny (Duits), Rania (half Duits/ Frans), Indra (Duits)(en ik dan) en vaak ook Vichel (niet van school, Indiër). Maja, dat heeft het dus ook wel wat leuker voor mij gemaakt, en zorgt voor een beetje afwisseling.
En dan is sinds een week mijn neef voor 5 maanden hier om een afstudeeronderzoek te doen samen met nog 2 andere studenten. Dus dat is erg gezellig :) We zijn gisteren al met zn allen naar Shai-hills geweest, wat erg leuk was. Inclusief kampvuur, mooie sterren hemel en muggen. Maar ook wel weer wat dieren gezien.
En dan ben ik nu weer in Ho… Nog een beetje relaxen, en dan morgen weer terug naar Accra. Maar verder heb ik niet veel bijzonders te vertellen… Dus als er weer wat gebeurt is horen jullie het wel :).
Groetjes, en veel liefs!

Jael

  • 28 Februari 2006 - 12:44

    Jael:

    oja de rest van de foto's zal ik er zsm. bij zetten...
    Kus

  • 28 Februari 2006 - 17:58

    Nick:

    ...
    wauw :P
    mooie foto's...
    o uhh ja leuk verhaal... haha nee hoor vind erg leuk je verhalen op de site te lezen... en ook dat we elkaar vaker mailen...
    mis je wel hoor...
    (K)

  • 01 Maart 2006 - 06:56

    Aart:

    Hoi Jael leuk om weer wat van je te horen, het lijkt er echt op of je je draai daar gevonden hebt. Ik zal er voor zorgen dat het bericht gauw bij oma komt.
    Groetjes Petra, Aart, Remon en Jeroen

  • 09 Maart 2006 - 14:12

    Jael:

    een paar foto's zijn al redelijk oud, maja... Vaak van een avond dat Jenny en ik ons vervelen, maar dat is wel duidelijk denk ik... Maja wel veel lol :)

  • 19 Maart 2006 - 11:13

    Wim Brenkman:

    Hai, Jael,

    Ik had ook al een tijdje niet gekeken op jou site. Hier in Paterswolde gaat het goed. Sarah zit nu in de brugklas van het atheneum en haalt net zulke goede cijfers als jij. Op zaterdag rijdt ze paard in de buurt. Een paar weken geleden zijn we op wintersport geweest in Tsjechie. Ik heb met sarah gesnowboard. Nou ja vel vallen en opstaan dus.
    Doe de groeten ana Theo en Angela.

    Wim

  • 19 April 2006 - 16:37

    Annerie:

    haaj meis, wat een mooie verhalen staan er op je site. je maakt egt een boel meej daar. ik had even een tijdje niej op je site gekeke vandaar..
    hoop dat alles goed met je gaat.. mis je!! xxx ann.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Jael
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 45460

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 30 Juli 2017

Stage in Iran

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Stage Bulgarije

16 Juli 2005 - 17 Juli 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: