up-date. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jael Sluis - WaarBenJij.nu up-date. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jael Sluis - WaarBenJij.nu

up-date.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jael

10 Oktober 2005 | Ghana, Accra

Zo, het eerste kwartaal op school achter de rug . Het valt allemaal wel mee op school, ik heb erg veel huiswerk maar het is makkelijk om er een goed cijfer voor te halen (ik heb zelfs 2 10en gehaald voor frans, de mensen die weten hoe goed ik in frans was (hahaha) zullen ondertussen wel van hun stoel afgevallen zijn ;p). Ik heb ook het idee dat het nivo lager is dan in NL. maar je hebt dus wel meer vakken, langer school en je moet er meer voor doen. Maar ik heb het er nu erg naar mn zin, ik ken behoorlijk wat mensen nu, en doe nu ook dingen na school met ze.

Ik ben nu ook aangemeld bij de Polo club en heb voor het eerst daar gereden... Het viel erg tegen, het zijn allemaal polo paarden en ze kunnen dus totaal geen dressuur of wat er ook maar iets op lijkt. Maar het was wel weer even leuk om te paardrijden na zo een lange tijd . We hadden besloten om een paard voor mij te gaan huren in plaats van kopen, omdat de paarden heel duur zijn en omdat het heel moeilijk is om ze weer kwijt te raken. Maar je kunt dus geen paarden huren op de Polo club, dus dat was wel even een tegenvaller... Nu proberen we het via een soort paarden handelaar, en als dat niet lukt kopen we toch een paard of ga ik gewoon op manege paarden rijden:s.

We hebben onze bagage nu dus het huis is nu een stuk voller en ziet er al een stuk leuker uit (nog wel een beetje rommelig). En ik heb mijn computer en muziek nu waar ik heel blij mee ben . Verder heb ik het nog steeds erg naar mn zin bij de familie Jachmann. Nu mijn spullen daar op mn kamer staan voel ik me er een stuk meer thuis.

Op de Nederlandse school zijn we nu echt begonnen en ik vind het erg leuk. Elke donderdag hebben we 2 uur les. Ik ben de enige in VO4 en ben dus ook de oudste leerling van de school. Het is veel lezen en litratuur, verder lijkt het erg op de nderlands les in NL. maar dan wel meer zelfstandig. Binnen kort hebben we een kampeer weekend, en ik heb al van de anderen gehoord dat dat heel erg leuk is, dus ik ben benieuwd...

Ook heb ik binnen kort een kampeer weekend met school waar we gaan kamperen in Shai hills, en daar gaan klimmen. Het is vrijwillig dus ik heb al mn vrienden overgehaald om ook te gaan, dus dat word echt heel leuk .

Vorig weekend ben ik al met mijn ouders in Shai hills geweest wat ik erg leuk vond. Het is een wild park, maar helaas met niet zoveel dieren... De meest voorkomende dieren zijn Baboons, duikers, Kobs, krokodillen, heel veel slangen (gelukkig geen gezien ), veel verschillende vogels en vleermuizen. We kampeerden vlakbij een vleermuizen grot, en hadden een kampvuur . (ik heb de hele nacht zo’n beetje doodsbang in mn tent gelegen omdat ik bang was dat er een slang of schorpioen onder mn tent zou kruipen...:s). Maja verder dus erg leuk .

Maar ik vind dat ik wel weer genoeg heb geschreven:p. Veel liefs allemaal, en ik mis jullie allemaal ontzettend!!!
Jael

  • 10 Oktober 2005 - 16:30

    Nick:

    hee meis...

    toe maar... je had niets te veel gezegt over je riante huis... ben blij voor je dat je nu je eigen spulletjes hebt...
    en idd; ik ben behoorljk hard van me stoel gevallen... jij... 10 voor frans ;) haha welke woorden worden daar getoets dan???, je suis jael ofzo???... haha ik merk het je vermaakt je daar... das mooi... en wij missen jou ook...
    -x-

  • 11 Oktober 2005 - 19:03

    Wim Brenkman:

    hai Jael

    Alles goed daar. Ik heb het in Nederland ook noot zo ver geschopt met frans. Misschien moet ik ook maar eens naar Ghana :p.

    groetjes wimj

  • 15 Oktober 2005 - 12:11

    Judith:

    Lieve Jael,

    Leuk hoor, de website. Door de foto's krijg je een beetje indruk van jullie leven daar. Ik hoorde van Ymke dat zij onlangs nog contact met je had via de mail en dat het goed met je gaat. Houden zo. Ik ben van plan regelmatig je site te bezoeken om op de hoogte te blijven van jullie reilen en zeilen. Ik heb je ouders ook een uitgebreide mail gestuurd over ons reilen en zeilen in Nederland. Alle goeds en tot horens.

    Liefs Judith

  • 24 Oktober 2005 - 12:00

    Geeske:

    Eindelijk heb ik je website gevonden, leuk hoor en boeiend om te lezen hoe het allemaal met jullie gaat. Toch zou ik het leuk vinden om te kunnen mailen ook, want dat gaat sneller en makkelijker. Laat maar eens weten hoe je per mail te bereiken bent.Mijn mail
    yael.bethnogym@koningstaken.nl Groet ook je ouders van mij en mijn ouders(natuurlijk) Veel liefs en hopelijk tot snel

  • 28 Februari 2006 - 19:16

    Ursula:

    hallo jael,
    schöne bilder...
    liebe grüße aus berlin von hartmut, tabea & ulla :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Jael
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 45478

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 30 Juli 2017

Stage in Iran

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Stage Bulgarije

16 Juli 2005 - 17 Juli 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: