Vakantie. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jael Sluis - WaarBenJij.nu Vakantie. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jael Sluis - WaarBenJij.nu

Vakantie.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jael

24 Oktober 2005 | Ghana, Accra

Ondertussen heb ik mijn rapport gekregen, en het valt mee. Ik heb 1 onvoldoende en als dit mijn eindrapport was geweest dan was ik hiermee overgegaan. De cijfers zijn hier iets anders, het is gebaseerd op 7 en niet zoals in nederland op 10. Mijn cijfers zijn: 3 wiskunde, 4 engelse literatuur, 5 frans, 5 science, 4 Amerikaanse geschiedenis, 4 technologie, 6 en 3.5 voor gym en een onduidelijk cijfer voor yearbook... En het meeste commentaar wat ik kreeg, was dat als mijn engels beter word, dat ik het dan ook beter doe op school...

Ik heb nu net een weekje vakantie acher de rug ben weer behoorlijk uitgerust (en verbrand en lek gestoken door muggen). We zijn aan het strand geweest en in natuurparken in het zuid-westen van Ghana. De eerste twee nachten overnachtten we in Winneba, een vissersdorpje met een erg mooi strand. We hebben daar twee uur op het strand gelegen en waren alle drie verscrikkelijk verbrand... We zijn daarna door gegaan naar Cape coast waar we Cape coast castle, een fort hebben bekeken. Het fort was erg mooi en indrukwekkend (zie foto’s). We hebben overnacht bij Hans cottage Botel (??) waarvan een duitser de eigenaar is. Er is een meertje bij waar verschillende soorten krokodillen in zitten, en het restaurant en de lounge zijn boven het water gebouwd waardoor je de krokodillen erg goed kunt zien. Er waren ook erg veel vogels wat mijn vader erg leuk vond...
We zijn de volgende dag naar Kakum National Park gegaan waar je een boomtoppen wandeling (canopy walk) kon doen. Dat is een soort wandeling door de bomen heen op 40m. hoogte, waardoor je dus een mooi uitzicht hebt op het regenwoud en dieren die er zitten. Je moet over een wiebelige touw/hout constuctie lopen, en ze verzekerden ons dat er nog nooit iemand gevallen is (hmmmm...). We hebben in het regenwoud gekampeerd, wat erg remoerig was (huilende bushbaby’s boven ons, een soort apen) maar wel leuk. Wij deden onze tocht om 6 uur ’s ochtends, het was eerst nog mistig. We hebben veel vogels gezien en een paar soorten apen. Na de canopy walk hebben we nog een kleine wandeling gemaakt door het regenwoud, maar daar hebben we verder niet veel bijzonders gezien. Daarna zijn we naar het volgende park gegaan, het Ankasa Resource Reserve. Daar hebben we in eenvoudige hutjes overnacht en ook ’s ochtends om 6 uur weer een wandeling gemaakt. Het was een prachtig regenwoud, wel wat ik me ervan voorstelde, maar ik had gedacht dat we meer dieren zouden zien. We hebben sporen van Bongo’s en Penseel zwijnen en erg veel vogels gezien. Er zaten twee Maxwell’s duikers (een soort hertjes) bij het kamp, die om eten kwamen bedelen en zich lieten aaien.
Omdat de hutjes en faciliteiten niet erg goed waren zijn we daar maar 1 nacht gebleven. We zijn donderdag weer richting Ho gegaan maar omdat dat in 1 keer te veel rijden was hebben we overnacht in Elmina, bij het Ko-Sa cultural center, ook gerund door een duitser. Het was aan een erg mooi strand en het waren ook leuke huisjes. En de dag daarna terug naar Ho. Dus alles bij elkaar heb ik toch nog wel een drukke week achter de rug...

En de laatste paar dagen ben ik eigenlijk vooral huiswerk aan het maken... Anders dan in Nederland zien ze de vakantie als een mooie gelegenheid om huiswerk te maken:s Maar ik moet weer een einde gaan schrijven, ik moet zometeen weer terug naar Accra. Mag ik weer twee uur in een trotro zitten... :s Maarja, ik hoop snel weer wat te schrijven.
Heel veel liefs, Jael

  • 24 Oktober 2005 - 16:34

    Nick:

    super verhaal weer :)...
    lijkt me daar geweldig... vooral die boomtop wandeling... :)... ik mis je humor... en jou natuurlijk ook... groetjes ;)

  • 24 Oktober 2005 - 17:48

    Gerard En Ria:

    leuke vakantie gehad, zeg. ja, en dat beetje huiswerk moet er dan maar bij. waren er nou nog foto's van de vakantie? groetjes

  • 28 Oktober 2005 - 21:22

    Judith:

    ERG LEUK VAKANTIEVERHAAL, GA ZO DOOR; JE HEBT TALENT. LEUK OM TE LEZEN WAT JE OP ZO'N TOCH NIET ALLEDAAGSE VAKANTIE MEEMAAKT EN TEGENKOMT.

    GROETJES AAN ANGELA, THEO EN JOSKA

    gROETJES

  • 30 Oktober 2005 - 13:11

    Oma:

    hallo jael, leuk je brief te ontvangen, zo kan ik nog een beetje met je meeleven al gaat al jouw schoolkennis mij wel boven de pet. fijn dat het goed met je gaat en doe je best dan krijg ik een geleerde kleindochter. veel liefs, oma

  • 31 Oktober 2005 - 14:18

    Johan:

    heey jael,alles goed??je vermaakt je goed lees k:)en zo hoort et ook.spreek je wel weer een x denk k.groetjes en kus johan

  • 10 November 2005 - 11:22

    Hanna:

    heey jael..
    klinkt allemaal weer erg leuk..
    zag r mooi uit, dat cape coast castle.. blijf maar lekker af en toe schrijven, ik vind het echt leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven..
    groetjes aan iedereen
    kus hanna

  • 21 November 2005 - 15:04

    Robbert Snep:

    Hoi Jael,

    Leuke site, met mooie foto's! Die kikker die je pa in z'n handen heeft is eigenlijk een pad, maar dat je pa zelf nog niet. Anyway, veel plezier daar, lekker veel bananen eten (die groeien daar echt in het wild ;) en tot een volgende keer!

    Ciao, Robbert

  • 21 November 2005 - 15:05

    Robbert:

    2e zin uit vorig bericht moest zijn: Die kikker die je pa in z'n handen heeft is eigenlijk een pad, maar dat WEET je pa zelf nog niet.

  • 21 November 2005 - 15:05

    Robbert Snep:

    Hoi Jael,

    Leuke site, met mooie foto's! Die kikker die je pa in z'n handen heeft is eigenlijk een pad, maar dat je pa zelf nog niet. Anyway, veel plezier daar, lekker veel bananen eten (die groeien daar echt in het wild ;) en tot een volgende keer!

    Ciao, Robbert

  • 09 December 2005 - 11:15

    Theo Van Der Sluis:

    Hi, Jael, die Robbert herhaalt zich (3 keer) en kletst maar weer eens. Hij weet niet dat hier van de 46 amfibieen soorten slechts twee padden zijn, Bufo maculatis en Bufo regularis. Hij moet gewoon maar eens langs komen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Jael
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 45460

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 30 Juli 2017

Stage in Iran

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Stage Bulgarije

16 Juli 2005 - 17 Juli 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: