Eerste werk week! - Reisverslag uit Athenry, Ierland van Jael Sluis - WaarBenJij.nu Eerste werk week! - Reisverslag uit Athenry, Ierland van Jael Sluis - WaarBenJij.nu

Eerste werk week!

Door: Moi

Blijf op de hoogte en volg Jael

17 September 2009 | Ierland, Athenry

Hallo!

Hier nieuws uit Athenry! :) Galway is (vind ik(sla me niet als ik terug ben)) leuker dan Dublin. Minder druk, meer locals, gezelliger en ze hebben een mooie kathedraal.. Het hostel waar ik was is goed/leuk en er zijn leuke mensen :) Zaterdag voor het eerst uit geweest :D Eerst een aantal pubs bezocht met vooral Ierse mensen en live muziek, daarna naar Coyote geweest (erg Americaanse tent incl meisje die op de bar dansen). Was super leuk, ik was samen met een Amerikaans en Duits meisje die bij mij op de kamer sliepen. Verder heb ik in Galway rond gelopen..

En maandag was dan mijn eerste soort van werk dag gehad! Mijn begeleider is heel aardig, iedereen daar die ik tot nu toe heb ontmoet trouwens :) Heb mn overal en laarzen gekregen, mensen ontmoet waar mee ik ga samen werken, mijn onderkomen geregeld (kamer in een huis dat ik deel met 3 jongens/ studenten die ook bij Teagasc lopen, €175(!!) per maand, kan met de jongens mee rijden naar werk en terug), sponsjes ingebracht in schapen (nee niet in de mond...), geleerd dat maden uit ruggen kunnen kruipen van schapen, en dat hoeven weg rotten als het geinfecteerd is met een bepaalde bacterie. Dus een erg geslaagde 1e werk dag vind ik :D En naja ik vermaak me wel eigenlijk :) Ik ga zo n beetje alles doen wat met schapen te maken heeft. Ze waren verbaasd dat ik geen rijbewijs had (oh dont worry, you dont need a drivers license in Ireland!) en hebben meteen besloten dat ik dat maar moet leren met de jeep die bij de boerderij staat de quads maar moet uitproberen en veel de traktor moet gebruiken.. Ghehe leuke lui dus :) Ohja, en mijn werk dagen zijn van 9 tot half 5, hoe chill is dat?! Ghehe maakt Denemarken wel weer een beetje goed zeg maar :p

Gister heb ik schapen gewogen, gescheiden (verschillende rassen die bij elkaar liepen) en geselecteerd (welke gelacht kunnen worden en welke niet) en weer schape behandeld tegen maden :s. Maar toch wel een leuke dag, had wel het idee dat we meer hadden kunnen doen maar de mannen waarmee ik werk hadden allemaal al met pensioen kunnen zijn en doen het allemaal rustig aan.. Erg rustig aan..

Vandaag dan eigenlijk alleen gelezen over schapen en in het laboratorium gewerkt. Ik moest wormen eieren tellen in feaces onder een microscoop.. Ik weet weer waarom ik scheikunde niet leuk vond.. Ik kijk scheel atm, mn rug doet pijn en ik val al in slaap met alleen het idee al dat ik het nog een keer moet doen..

Mja mijn kamer is redelijk groot, met 2 single bedden, een nachtkastje en een kast, all I need! J Het huis is groot en mooi maar het is er een mega bende (mijn bende x5) en vies. Je schoenen maken van dat plakkende geluid als je over de vloer loopt, er is een dikke bruine aanslag in de douce kabine, geen prullenbak in de badkamer waardoor er overal lege wc rollen liggen en andere rotzooi (incl dode vliegen enzo). In de was kamer staan 4 vuilnis zakken weg te rotten en stinken. En naja ga zo maar door.. Van t weekend zijn de jongens weg dus dan ga ik maar even opruimen denk ik..

Mja verder niet veel nieuws.. Zal over een aantal dagen wel meer gruwel verhalen te vertellen hebben :) Ik heb geen internet in mijn kamer dus moet ik het met het internet op werk doen.. Dus wie weer wanneer jullie weer wat van me horen.. :)

Kus!

PS. Ghehe, probeer geen structuur in deze mail te vinden want die is er niet :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Athenry

Stage Bulgarije

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2012

Kerst en oud & nieuw

13 December 2011

Istanbul

05 December 2011

De kou, het veulen, en reizen

02 November 2011

Van alles en nog wat

14 Oktober 2011

De verhuizing en Plovdiv
Jael
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 45480

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 30 Juli 2017

Stage in Iran

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Stage Bulgarije

16 Juli 2005 - 17 Juli 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: