Voorbeschouwing - Reisverslag uit Heelsum, Nederland van Jael Sluis - WaarBenJij.nu Voorbeschouwing - Reisverslag uit Heelsum, Nederland van Jael Sluis - WaarBenJij.nu

Voorbeschouwing

Door: Jael

Blijf op de hoogte en volg Jael

30 Augustus 2011 | Nederland, Heelsum

Hallo!

Hier alvast een berichtje voor ik as. donderdag weg ga. Zoals de meesten van jullie weten vertrek ik dan voor 5 maanden naar Madzharovo in Bulgarije.

Ik ga hier onderzoek doen naar het gedrag van wilde paarden. Ik zal gaan kijken naar wat de paarden allemaal doen (grazen, verplaatsen, rusten, bewegen, staan) en hoelang ze dat doen. Ook zal ik gaan kijken naar de taakverdeling binnen de kudde. De vaste punten waar de paarden naar terug keren (drink plekken, graas plekken, etc.) en proberen in kaart te brengen of ze vast paden (routes) en drink plekken hebben.

Ook is me gevraagd of ik wil gaan kijken naar het effect van wolven op de paarden, zolang de paarden nog in een omheinde omgeving zitten (om te wennen).

Althans dat is tot nu toe het globale idee een beetje. Dit zal allemaal wat concreter en specifieker worden zodra ik daar ben.

Ik zal jullie via deze site weer op de hoogte houden en er foto's plaatsen. Jullie horen snel van me!

• 31 Augustus 2011 - 07:06

Zeer pakkende titel ;)
    Ben benieuwd naar schrijfskills de komende tijd!